Tuesday, May 5, 2009

belajar dari kesilapan ..





"besarnye skola angah.."igt lg kate2 familyku mse first time lawat skola aku.sebelum tu sekolah dekat smk sg pusu.asrama juga tapi seminggu je duduk situ.byk bnde belajar slame sminggu orientasi kat situ =) first pengalaman duduk asrama.aku sndiri kagum ngn skolah yg bakal aku duduki tuh walaupun still baru dan kering kontang?haha.a'ah mmg pon.tp skola tu besar aa gak.semangat aku nk masuk situ.bangge pon ade.yelahh skola asrama penuh.ssh nk msok tuu =)

"hye..name sy ain zulaika..pggl gg
je.
."tegur sorg budak ni..gg?nme ain tp pggl gg?haha lantakla~itulah kwn baek aku smpai skrg.hehe.urm.biasalah..form 1,form 2 main byk.best jgk ddk asrama..aku pon xdelah homesick.hmm xtau nape aku pon pelik gak.xde lagi nanges kat tangge ke kat public phone ke.cool je.haha.nk kate mak aku dtg tiap2 mggu pon xde gak even umah aku agk dekat(30 min)..

"tahun ni kne blaja betul2!!nk pmr!!.."ini azam yg aku tanam mule2 jd PMR candidate.mase tu klas 3JA.kelas ke-3 barangkali.smue ade 4 kelas.kite teruk la rslt mase form 2.dr kelas first tros tercampak ke kelas ke-3.haha!byk maen+tido~ struggle btol time ni.huhu!thn ni lah dimana tahun AF3 tgh hangat kat TV.mawi!mawi!mawi! igt lg bob,eka dll borak2 psl AF kat blkg kelas.sorri aku xinvolve coz aku xlayan cter2 tu dlu(skrg bole laa..)

ade sorg bdk dtg kelas.."spe nk masok p'tandingan boling,bg name ptg ni and bawa duit skali.." bile aku dgr je boling.xtau nape perasaan memuncak-muncak nk masok.padahal xreti maen pon!sblm ni aku pnh skali je maen.itu pon kne pakse n aku igt lagi bola tercampak ke blkg bukan ke dpn! malu giler time tu.

ok aku pon ape lg.smgt la ajk gg dll masuk.yelahh nk lah ade kwn kn.tp drg semua xnk msok,ceh!!aku pon xtau knape,aku tulis gk nama!haha.lantak aa.aku nk maen.tup tup dpt no 1!!hoho~pegi peringkat daerah dpt t0p 4..kne masok peringkat negeri lak! alamak..kelas dah byk tinggal
bile smua dah selesai.teruskan perjuangan dalam kelas.igt lagi aku kne mrh dgn ustazah habsah.."kamu ni nk blaja ke maen boling??mane lg penting??.." dia mngamok sbb aku tulis nme aku slh utk slip PMR.haha.spatutnya nurathiqah binti mohd fadzil tp aku tulis nurathiqah bt mohd fadzil.mngamok dia!siryes aku nanges time tuh.haha~

dlm kelas sains lak..aku igt lg cikgu shaja buat lawa dlm kls "kamu2 ni kemas lah sikit kelas kamu..haa athiqah!letak la 1,2 biji bola boling jd perhiasan.." haha!mmg thn tu aku top gak aa coz aku konker game boling =) alamak!!PMR nk dekat nii!! even aku amat aktif,itu mnjadikan diri aku amat alert.aku manfaatkn betul masa.kurang tido+mngumpat dll

sehari sebelum trial sempat lg masuk pertandingan lukisan malaysia-jepun.alhamdulillah terpilih.dpt lahh 1 sijil antarabangsa.markah koko penting ye! so jgn blaja jer tp kne lahh gak bersukan dll.aku suke sport lg compare to sajak,pidato dll.mmg xminat!!

alhamdulillah berjaya dpt 9A.aku dah buktikan kat diri aku even betapa busy dan aktifnya aku tahun tu aku bole berjaya gak.mase f5 xbusy cuma mungkin lalai!lalai dgn segala-galanye.yeah mmg aku MAIN2 mase f5.then,i deserve t0 get that result.tp ia xmematahkan semangat aku even mase aku sem 1 aku still main2.huh.

yeay.sem 2 lahh berlaku transformasi barangkali.!aku kmbali aktif.silat~harap2 ia akn mmbawa kembali kpd zaman kegemilangan aku.aku mungkin perlu aktif utk berjaya kerana aku rasa kalau aku berada di 'zon aktif' ,aku akn lebih berdisiplin! =) wish me luck..~!

No comments: