Monday, November 1, 2010

kisah lama

tajuk entry macam baik je. perghh. maghrib2 ni tqa terfikir kejap.
kisah lama~
huhu

tqa ade sorang "kawan" ni. perempuan la ofkos. dia ni ade member lelaki yang dia kamcing la jugak. kamcing kot. huhu. semua problem nak cerita kat dia. msg pon selalu. hai kalau tqa msg dia, nak tak nak je balas. hu3.

tak tau la mereka ni "bersahabat" sahaje ke or "teman tapi mesra". non of my business la kan. tapi ia sedikit sebanyak melukakan hati tqa (bwekks). hu3.

kenapa? sebab kami pernah gaduh. bukan salah sape2 pon. mungkin salah keadaan. mungkin. mungkin juga sebab tqa. mungkin.
tapi yang pasti, kami tak baik (tak macam dulu) sampai sekarang.

yang buat tqa geram nye, si kawan lelaki dia ni selaluuuuu sangat la menyusahkan hidup kawan tqa ni. kejap gaduh, kejap okay kejap gaduh kejap okay. memang macam tu la. tapi sampai sekarang diorang ni baik lagi.

kenape ye? dengan tqa, dia boleh blaa macam tu aje. dengan "lelaki" tersebut senang aje dia maafkan dan mengaku kaulah sahabat sejati sejiwa aku. hurm~ ape2 pon, semua dah berakhir. tqa bahagia dengan hidup and kawan2 di sisi sekarang.

bak kata dia, kawan datang dan pergi. betol tu tapi tqa nak tambah "...hanya kawan yang sejati setia di sisi.." wallahua'lam.


Dari telinga jatuh ke hati, itu wanita, mudah terpesona dengan apa yang didengarinya. Akibatnya, sering tertipu antara pujian hakiki dan tipu helah perangkap. Dari mata jatuh ke hati, itu lelaki, mudah terpesona dengan apa yang dilihatnya, hingga kerap terkeliru antara indah hakiki & palsu. Justeru, wanita perlu berhati2 dgn ucapan indah yg didengarinya, lelaki perlu menjaga pandangannya...

4 comments:

NuSaNa NoSa 91 said...

apa yg pasti, hargailah setiap 'detik' yg kita hadapi.. krn satu hari nnti, kita akan kehilangan 'detik' itu dan merinduinya..
hargailah setiap 'apa' yg ada, krn satu hari nnti kita akan kehilangan 'apa' itu..
fullaaammmaaaakkkk~ keen ke yg ckp cmni?? wakakakaka~ *xcaya!* ^_^

tqa.awesome said...

@NuSaNa NoSa 91

kui3. as a conclusion,bersyukur lah selalu kan dengan nikmat yang ade :D

zacky ~786~ said...

owh.~
xpe.. y pntg doa kn smoga die bahagia ...
xkira la die nk lupakn mmber ke ape..
Insyaallah satu hari nanti die akan sedar gak akn kesilapan die 2 nanti.. :)

tqa.awesome said...

@zacky ~786~

thanks~ btol3, doakan dia bahagia rite?
btw. thanks :D