Friday, June 19, 2009

aku x peduli

bismillah..

hehe~yeah.aku x peduli pandangan korg terhadap aku,insan yang lemah and banyak buat silap ni.

xdelah.sje-sje nk tulis nih.tibe2 terkenang dosa2 yg mnggunung.YA ALLAH.byk nye d0se aku. =|


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

kadang2 ade 'terasa' jugak dalam hati,terasa dgn sikap segelintir manusia yg nmpak buruk saja,nmpak yang negatif saja.nmpak yang hodoh saja.nmpak yg busuk saja.

bukan lahh aku mngharapkan orang memandang kebaikan kite dan memuji-muji,cuma nye di harap kita smua berpandangan dengan pandangan positif ..think positive!

yang negatif2 tu urusan antara dia dengan Allah.. mungkin bagi kita dia lahh raja segala keburukan,mane tahu satu hari nnt darjat dia di sisi Allah lagi tinggi dari kita yang slalu mngata org ni..sape yang rugi sekarang?

sesungguhnya pandangan Allah terhadap kite lahh yang perlu kita bimbangkan.takut2 kita megah,bangge dengan pujian manusia.lalai! dan terus hanyut~nauzubillah!

"Sesuatu yang baik,belum tentu benar.Sesuatu yang benar, belum tentu baik.Sesuatu yang bagus, belum tentu berharga.Sesuatu yang berharga/berguna, belum tentu bagus."

berpijaklah di bumi yang nyata.ketahuilah semua manusia diberikan kesempatan bertaubat [selagi roh x smpai di keronkong] selagi itu boleh,masih sempat bertaubat!

kite sebagai manusia xde HAK menghukum manusia lain,siapalah kite ..suci sangat kah kita utk pandang orang lain dengan pandangan serong?murni sgt kah kite nk dibandingkan dengan org lain? mashaAllah, perasan nye kalau ade yang mengaku dia lah paling murni!

buat makhluk yang bernama manusia,jom muhasabah balik diri kita,penyakit berbahaya adalah penyakit dengki,dengki itu yang akan membawa kita sesama manusia musuh-bermusuhan,benci-membenci,kutuk-mengutuk~

ingat~kerana sifat dengki yang ada dalam diri kitalah,segala amalan kita akan ditolak ..biarlah orang lain nak pandang kita dengan pandangan hina asalkan kita jaga pandangan Allah terhadap kita ..

s.a.b.a.r pun salah satu kunci untuk redha dengan qada' dan qadar Allah ..percaya atau tidak,kalau ade orang yang dengki dekat kita,buat sesuatu yang membuat kesabaran kita tercabar,tp kalau kita tetap SABAR dan redho,segala pahala kebaikan yang dia pernah buat akan diberi kepada kita.wahh!alhamdulillah untung nya kita!

BUKTI Allah sayang dekat orang-orang yg bersabar.

hmm~ itu je nak tulis,tulis kerana terasa tergugat dengan pandangan orang dekat aku,tu yang tulis tu,,untuk mengingat kn diri sendiri dan org2 terpilih yang terbaca post kali ni.j0m upgrade iman kite!asyik upgrade laptop jew!

p/s: bru lepas tonton cter semanis kurma ae?ustazah bahiyah dan suami nye.s0 sweet..






No comments: