Friday, July 2, 2010

jiranku kah ?

kejadian berikut berlaku semalam, di MAYBANK..

pegawai bank yang bersuara slow giler : cik tunggu kejap yer, duduk dulu.
tqa : oh ok (berjalan menuju je tempat duduk)

beberapa minit kemudian..

pegawai yang lain: NUR-AAA-THI-QAH !
tqa : saya! (menuju ke kaunter..tap tap tap)
pegawai tersebut:ini no akaun cik, kami takde buku, jadi cik kena simpan salinan ni elok² la ye...(kemudian) No rumah 31 ye? duduk dekat mane ni?
tqa : dekat sebelah surau
pegawai tersebut: yer tau, tapi rumah yang mane?
tqa : no 2 dari tepi surau tu. *buat muke heran*
pegawai tersebut: lah jiran la ni, anak kak ila rupanye.
tqa : *terpinga-pinga*

cis! jiran sebelah rumah tqa rupanya. dah setahun lebih duduk situ pun tqa tak kenal !! malu juga time tu tapi sempat lagi bagi alasan "saya jarang balik" .. haha, padahal kalau time² raye pun tqa tak pernah pergi rumah diorang.

kesimpulan nya: kita mestilah menanam semangat kejiranan, at least kenalilah siapa jiran anda. jangan jadi macam tqa. malu ler ~ huk3

8 comments:

NuSaNa NoSa 91 said...

ha3~ malunye~ =.='
btw, pegawai tuh lelaki ke pompuan??
tua ke muda?? opssss~ dah berusia ke atau muda lagi??

aKu & oKtObEr said...

hahahaha
tshy2...
pa nih...xknl jiran...
alasan xlogik lak 2...=p

Atiqah Radzali said...

weh aku punya case kat KFC. jiran belakang rumah . haha. jiran dah 3 tahun . hahaha, tak knal jugakkk

tqa.awesome said...

pegawai tu pompuan.
dah kawen dah.. kot..
haha.. ala baye2 mak aku gak r..
hadoii malu kot.. satu maybank tu dgr ktrg borak pstu.
haha

tqa.awesome said...

bob: hehe.
aku xpsti la jiran aku ni dah bpe taon dok sblh umah aku. hehe.
rase2 nye lah setahun.

ko 3thon, lagi dasyatt :p

ina zarina said...

haha.jiran sebelah rumah kite ko kenal x??hik3

ak kenal anak dy nye name je.aufa eh??hentahlah.hee~

tqa.awesome said...

zarii !!
aku nak gelak guling2 boleh?
name dak tu wafa la.. WAFA yer..
aufa tu bukan nme laki ke?
weh ko tau x dak kecik sblh umah kite tu pompuan.
wakakakakka.

ina zarina said...

haha.tw la perempuan.tapi aku x leh egt lah name dy WAFA.confuse kooowwtt..terbalik2, jd lah AUFA kan..same je la bunyiknye TUUUUHHHH!!!~

HAHAHAHA~